Hennie de Haas

Hennie is één van de 16 exposanten die zijn geselecteerd voor de Regionale Expositie van de SBV Brabant.  Je leest én ziet hier waarom haar werk zoveel indruk maakte op de juryleden. Hennie is lid van De Zaterdagacademie in Eindhoven

Het geselecteerde werk heb ik gemaakt nadat ik op een ochtend begin februari, de gordijnen van mijn slaapkamer opendeed en een verrassend uitzicht had op mijn achtertuin! Het had gesneeuwd en het licht was fantastisch mooi. Die bewondering heb ik proberen vast te leggen in dit schilderij.

Ik teken en schilder al zolang ik mij kan heugen in mijn vrije tijd en al meer dan 25 jaar bij de “Zaterdagacademie” in Eindhoven

Hennie de Haas
Eindhoven
Contact opnemen kan via het contactformulier onderaan op deze pagina

Geselecteerde werk:

Wintertuin

Aquarel & olie
50 x 40 cm

Juryrapport

Hennie de Haas is een veelzijdig schilder. Zij hanteert verschillende werkwijzen en technieken die afhankelijk van het onderwerp gekozen zijn. “Wintertuin” is een gestileerde weergave van een winters gezicht op met sneeuw bedekte daken, gezien vanuit de tuin. De met sneeuw bedekte vlakken zijn schematisch weergegeven. De afwisseling van het rode dak en kleine rode accenten met de koele blauwen en groenen benadrukken het winters karakter. De boom op de voorgrond vormt met zijn hoekige kale takken een mooi echo waardoor er een evenwichtig compositie ontstaat.

Ander werk van Hennie

Meer weten? Neem contact op met Hennie de Haas

Omdat we de privacy van de exposanten respecteren, worden hier geen contactgegevens vermeld.
Maar met onderstaand contactformulier kunt u rechtstreeks contact opnemen met de kunstenaar.

Meer over de Zaterdagacademie

Hennie de Haas is lid van de Zaterdagacademie te Eindhoven, een vereniging voor liefhebbers van tekenen en schilderen, die aanzet tot experiment.

Ervaren en bevoegde docenten, zelf werkzaam als professioneel beeldend kunstenaar, begeleiden de deelnemers van de Zaterdagacademie. Eenmaal per jaar worden de resultaten geëxposeerd.

Klik hier voor meer informatie.